8-те най-добри добавки за засилване на имунната ви система

8-те най-добри добавки за засилване на имунната ви система
20 април 2020

Имунната ни система се състои от сложна колекция от клетки, процеси и химични действия, които постоянно защитават тялото ни от нахлуващи патогени, включително вируси, токсини и бактерии.

Поддържането на имунната ни система през цялата година е от ключово значение за предотвратяване на инфекции и заболявания. Изборът на здравословен начин на живот чрез консумация на питателни храни, достатъчно сън и физически упражнения са най-важните начини за укрепване на имунната ви система.

В допълнение, изследванията показват, че допълването с определени витамини, минерали, билки и други вещества може да подобри имунния отговор и потенциално да предпази от болести.

Имайте предвид обаче, че някои добавки могат да взаимодействат с лекарства с или без рецепта, които приемате. Някои може да не са подходящи за хора с определени здравословни състояния. Не забравяйте да поговорите с вашия доставчик на здравни услуги, преди да започнете добавки.

Ето 8 добавки, които са известни със своя потенциал за повишаване на имунитета.

 


1. Витамин D

 

Витамин D е мастноразтворим хранителен елемент, който е от съществено значение за здравето и функционирането на вашата имунна система.

Витамин D засилва ефекта на борбата с патогените на моноцитите и макрофагите - белите кръвни клетки, които са важни части от имунната ви защита - и намалява възпалението, което помага за насърчаване на имунния отговор.

Много хора имат недостиг на този важен витамин, който може да повлияе негативно на имунната функция. Всъщност ниските нива на витамин D са свързани с повишен риск от инфекции на горните дихателни пътища, включително грип и алергична астма.

Някои изследвания показват, че допълването с витамин D може да подобри имунния отговор. Всъщност последните изследвания сочат, че приемът на този витамин може да предпази от инфекции на дихателните пътища.

В преглед през 2019 г. на рандомизирани контролни проучвания при 11 311 души, допълването с витамин D значително намалява риска от респираторни инфекции при хора с дефицит на този витамин и понижава риска от инфекция при тези с адекватни нива на витамин D.

Това предполага общ защитен ефект.

Други проучвания отбелязват, че добавките с витамин D могат да подобрят реакцията на антивирусни лечения при хора с определени инфекции, включително хепатит С и ХИВ.

В зависимост от нивата на кръвта, някъде между 1000 и 4000 IU на допълнителен витамин D на ден е достатъчно за повечето хора, въпреки че тези с по-сериозни дефицити често изискват много по-високи дози.

 

Резюме

Витамин D е от съществено значение за имунната функция. Здравословните нива на този витамин могат да помогнат за намаляване на риска от респираторни инфекции.

 


2. Цинк

 

Цинкът е минерал, който обикновено се добавя към добавки и други здравни продукти като таблетки, които са предназначени да засилят имунната ви система. Това е така, защото цинкът е от съществено значение за функционирането на имунната система.

Цинкът е необходим за развитието и комуникацията на имунните клетки и играе важна роля при възпалителния отговор.

Недостигът на това хранително вещество значително влияе върху способността на имунната ви система да функционира правилно, което води до повишен риск от инфекция и болести, включително пневмония.

Дефицитът на цинк засяга около 2 милиарда души по целия свят и е много често срещан при възрастни възрастни. В действителност, до 30% от възрастните възрастни се считат за недостиг на това хранително вещество.

Многобройни проучвания показват, че добавките с цинк могат да предпазят от инфекции на дихателните пътища като обикновената настинка.

Нещо повече, добавката с цинк може да е полезна за тези, които вече са болни.

В проучване през 2019 г. при 64 хоспитализирани деца с остри инфекции на долните дихателни пътища (ALRIs) приемането на 30 mg цинк на ден намалява общата продължителност на инфекцията и продължителността на болничния престой средно с 2 дни в сравнение с плацебо група.

Допълнителният цинк може също да помогне да се намали продължителността на обикновената настинка.

Дългосрочното приемане на цинк е обикновено безопасно за здрави възрастни, стига дневната доза да е под зададената горна граница от 40 mg елементарен цинк.

Прекомерните дози могат да попречат на абсорбцията на мед, което може да увеличи риска от инфекция.

 

Резюме

Добавката с цинк може да помогне за предпазване от инфекции на дихателните пътища и да намали продължителността на тези инфекции.

 

 

3. Витамин С

 

Витамин С е може би най-популярната добавка, взета за защита срещу инфекция поради важната му роля в имунното здраве.

Този витамин поддържа функцията на различни имунни клетки и повишава способността им да се предпазват от инфекция. Също така е необходима за клетъчна смърт, която помага да поддържате имунната си система здрава, като изчиствате старите клетки и ги замествате с нови.

Витамин С функционира също като мощен антиоксидант, предпазващ от увреждане, причинено от оксидативен стрес, което се случва с натрупването на реактивни молекули, известни като свободни радикали.

Оксидативният стрес може да повлияе негативно на имунното здраве и е свързан с множество заболявания.

Допълването с витамин С е показано, че намалява продължителността и тежестта на инфекциите на горните дихателни пътища, включително обикновената настинка.

Голям преглед на 29 проучвания при 11 306 души показа, че редовно допълването с витамин С в средна доза от 1-2 грама на ден намалява продължителността на настинките с 8% при възрастни и 14% при деца.

Интересното е, че прегледът също така демонстрира, че редовното приемане на добавки с витамин С намалява появата на обикновена настинка при хора под високо физическо натоварване, включително маратонци и войници, с до 50%.

Освен това е показано, че високодозовото интравенозно лечение с витамин С значително подобрява симптомите при хора с тежки инфекции, включително сепсис и синдром на остър респираторен дистрес (ARDS) в резултат на вирусни инфекции.

Тези резултати потвърждават, че добавките с витамин С могат значително да повлияят на имунното здраве, особено при тези, които не получават достатъчно количество от витамина чрез диетата си.

Горната граница за витамин С е 2 000 mg. Допълнителните дневни дози обикновено варират между 250 и 1000 mg.

 

Резюме

Витамин С е жизненоважен за имунното здраве. Допълването с това хранително вещество може да намали продължителността и тежестта на инфекциите на горните дихателни пътища, включително обикновената настинка.

 

 

4.Селен

 

Селенът е минерал, който е от съществено значение за имунното здраве. Изследванията върху животни показват, че добавките на селен могат да подобрят антивирусната защита срещу грипните щамове, включително H1N1.

 


5. Чесън

 

Чесънът има мощни противовъзпалителни и антивирусни свойства. Доказано е, че подобрява имунното здраве чрез стимулиране на защитни бели кръвни клетки като NK клетки и макрофаги. Въпреки това изследванията върху човека са ограничени.

 


6. Andrographis

 

Тази билка съдържа андрографолид, терпеноидно съединение, за което е установено, че има антивирусни ефекти срещу вируси, причиняващи респираторни заболявания, включително ентеровирус D68 и грип A.

 


7. Женско биле

 

Женското биле съдържа много вещества, включително глициризин, които могат да помогнат за предпазване от вирусни инфекции. Според изследванията в епруветка, глициризинът проявява антивирусна активност срещу коронавирус, свързан с тежък остър респираторен синдром (SARS-CoV) (50Trusted Source).

 


8. Куркуминът

 

Куркуминът е основното активно съединение в куркумата. Той има мощни противовъзпалителни свойства и проучванията върху животни показват, че може да помогне за подобряване на имунната функция.

 

Много добавки на пазара могат да помогнат за подобряване на имунното здраве. Swedish Nutra предлага богати на състав мултивитамини специално формулирани за деца, жени и мъже. Мултивитамините съдържат важните за имунната система витамини, минерали и билки. Предлага се и специална формула за жени и мъже над 50 години като са съобразени с нуждите на организма в тази възрастова група. Може да разгледате продуктите тук.

4-те най-добри витамини и добавки за суха кожа

В зависимост от причината за вашата суха кожа, могат да се използват различни методи на лечение, включително медикаментозни мехлеми и овлажняващи средства за повишаване на хидратацията на кожата. Освен това, промените в начина на живот, като например пиене на повече вода и прием на определени добавки, могат да подобрят сухотата на кожата.

прочети още

Как да поддържате кожата си стегната

Наред с бръчките и фините линии, увисналата кожа е проблем, свързан с възрастта за умовете на много хора. Тази загуба на дефиниция може да се случи почти навсякъде по тялото, но най-често срещаните области са лицето, шията, корема и ръцете.

прочети още

Хидролизиран колаген - как помага и на какво въздейства?

Колагенът е протеин, който се намира в организма на всички животни, включително хората. Той представлява съединителна тъкан, като кожа, сухожилия, хрущяли, органи и кости. Когато колагенът се хидролизира, той се разгражда на по-малки, лесни за обработка частици. Тези частици се използват в продукти, предназначени да лекуват всичко - от кожата отвън до болки в ставите отвътре.

прочети още

3-те най-добри добавки против стареене

Стареенето, което може да бъде определено като „свързано с времето влошаване на физиологичните функции, необходими за оцеляване и плодовитост“, е процес, който повечето хора биха искали да забавят. Някои от основните му причини включват натрупани клетъчни увреждания, причинени от реактивни молекули, известни като свободни радикали, и скъсяване на теломерите, които са структурите, разположени в края на хромозомите, които играят важна роля в клетъчното делене.

прочети още

Защо имам увиснала кожа и какво мога да направя за нея?

Влошаването или намаляването на колаген и еластин в дермата са друга причина за увиснала кожа. Въпреки че всеки може да има увиснала кожа, по-вероятно е да се появи при хора с напредване на възрастта. Хората, които са загубили значителни килограми, също са по-податливи. Определени медицински състояния също могат да бъдат причината.

прочети още

Съвети за намаляване на целулита у дома

Целулитът се отнася за текстурни промени в кожата, които се развиват, когато мастните клетки се прокарат през втория слой на кожата, наречен дерма. Целулитът често засяга задните части, бедрата и корема. Повече от 85 процента от жените над 21 години имат целулит, но мъжете рядко го развиват. Целулитът може да се развие независимо от възрастта или теглото, въпреки че става все по-често с увеличаване на възрастта.

прочети още

Топ 6 ползи от приема на колагенови добавки

Колагенът е най-изобилният протеин в тялото ви. Той е основният компонент на съединителните тъкани, които изграждат няколко части на тялото, включително сухожилия, връзки, кожа и мускули. Колагенът има много важни функции, включително осигуряване на структура на кожата и укрепване на костите ви.

прочети още

Защо са важни витамините за спортуващи? Кои са необходимите витамини за спорт?

Добавката Мега Спорт на Swedish Nutra, съдържа всички необходими витамини, минерали и амино киселини. За разлика от други спортни добавки, продукта съдържа зелена смес от зелени храни който също са много важни за прием при спорт. Разгледайте ги:

прочети още

Ето как колагенът може да засили Вашата тренировка

Независимо дали сте триатлет, фитнес или йоги, колагенът е идеалният протеин за възстановяване, който помага за изграждането и възстановяването на мускулите, сухожилията и хрущялите, които са подложени на стрес по време на тренировка. Колагенът е ключов компонент за структурна подкрепа в нашето тяло; тя включва 90% от нашата съединителна тъкан - това включва нашите стави, връзки, сухожилия и фасция. Комбинацията от висока бионаличност на колагена с високото си съдържание на аминокиселини прави оптималното хранене след упражнения, което бързо се абсорбира и може бързо да работи за възстановяване на тялото и възстановяване на протеини, разрушени по време на тренировка.

прочети още

Какъв колаген да пия? Телешки или рибен? Каква е разликата?

Телешкият колаген е продукт от колаген тип 1 и 3, произхождащ от краве кожи и кости. Обикновено се използва за подобряване на здравето на червата и ставите. Морският (рибен) колаген се произвежда от рибена кожа и люспи, съдържа предимно колаген тип 1 (който представлява 70% от общия колаген в тялото ни). Морският колаген има висока бионаличност, устойчиво се произвежда и в клиничните проучвания е доказано, че спомага за намаляване на дълбочината на бръчките и увеличава нивата на влага в кожата.

прочети още

Защо е благоприятно да се приема Хиалуронова Киселина?

Хиалуроновата киселина, известна още като хиалуронан, е прозрачна, лепкава субстанция, която естествено се произвежда от тялото ви. Най-големите количества се намират в кожата, съединителната тъкан и очите.

прочети още

Какво е биотин? Защо се приема витамин Б7? За какво помага биотин (витамин Б7)?

Човешкото тяло не може да синтезира биотин. Колаген 10,000 мг на Swedish Nutra съдържа 5000 мг биотин (витамин Б7) което е напълно достатъчно за организма. В комбинация с 10,000 мг Колаген и 50 мг Хиалуронова киселина действа много по-бързо и възстановява косата, кожата и ноктите.

прочети още

Избор на колаген за стави! Кой е правилният избор?

За качествен продукт са важни две неща. Страна на произход! Състав на продукта!

прочети още

Подарък маска за очи с колаген и златна есенция!

С всяка поръчка подарък маска за очи с колаген и златна есенция. Количествата са ограничени! Вземи сега своя подарък, трябва само да направиш своята поръчка.

прочети още

Swedish Nutra вече и в Сила БГ

Продуктите на Swedish Nutra са вече част от асортимента на Сила БГ. Колагените с хиалуронова киселина (10,000мг и 5,000мг), както и Комплекса за стави с колаген и всички шведски висококачествени витамини, може да откриете в сайта www.silabg.com

прочети още

5 Знаменитости, които обичат колагена

Всички искаме да знаем тайните на любимите ни знаменитости, нали? Е, късмет за вас, много знаменитости се кълнат в анти-стареещите ползи от колагена.

прочети още

Колагенови Пептиди: любимата хранителна добавка на звездите от червеният килим

Суперзвездите като Дрю Баримор, Лейди Гага и сестрите Кардашън се кълнат в тези богати на хранителни вещества напитки.

прочети още

Дали течните витамини се абсорбират по-добре от капсулите?

Изглежда логично, че тялото ви може да абсорбира витамините по-добре в течност, отколкото в хапче. Течните витамини са лесни за взимане, въпреки че могат да оставят лекарствен вкус в устата. Някои хора описват витамините под формата на хапчета като „конски хапчета”, защото те са големи и трудни за преглъщане, но това не е единствената причина, поради която може да искате да вземете течен витамин вместо витаминна добавка под формата на хапче.

прочети още

Д-р Стефани Уилямс: пийте течен колаген

"Една добра колагенова добавка може да стимулира производството на колаген в собствената ви кожа", казва тя. "Естественият колаген е твърде огромна молекула, за да достигне кожата ви непокътната след поглъщане", обяснява тя. - За да бъде погълната от червата, тя трябва да се смели на по-малки единици. Колагеновите добавки съдържат малки колагенови фрагменти - пептиди и аминокиселини - които лесно се абсорбират от тънките черва и се разпределят в тялото през кръвния поток, където остават до 14 дни.

прочети още

Комплекс за стави: препоръчан колаген при болки в ставите

През последните години използването на хранителни добавки за болки в ставите се е увеличило значително. Много хора предпочитат да приемат "естествен" продукт за дискомфорт, вместо да разчитат на рецептурни лекарства или да не приемат нищо. Какво трябва да знаете за Swedish Nutra комплекс за стави и как глюкозаминът в тази добавка се различава от другите форми на глюкозамин?

прочети още

Худа: Започнах да пия колаген и съм обсебена от това как се е променила кожата ми

“Досега пия течен колаген на Swedish Nutra от около 12 месеца и забелязах огромен ефект върху кожата и тялото ми; това е доста невероятно. Колагенът е естествено срещащ се протеин в тялото ви, но с напредване на възрастта тялото ви произвежда все по-малко, което води до бръчки, увиснала кожа и болки в ставите - не е идеално”!

прочети още

Топ 5 ползи от прием на течен колаген! Научи повече сега.

Чували сте го от здравни експерти, гурута на красотата и може би дори най-добрия ви приятел. Колагенът е новата дума на устните на всички и сега може да се намери в почти всичко - от кремове и козметика, до прахове и хапчета. Истината е, че това може да е един случай, когато свръх действително е оправдано. Като най-обилен протеин в тялото, колагенът се среща в мускулите, кожата, кръвта, костите, хрущялите и връзките.

прочети още