6 хранителни вещества, които могат да подобрят здравето на мозъка

6 хранителни вещества, които могат да подобрят здравето на мозъка
18 септември 2019

Това, което ядем, може да повлияе на енергийните ни нива и способността ни да поддържаме умствения фокус и концентрация през деня, и всички тези неща определено могат да повлияят на нашите умения за производителност. По този начин яденето на храни, които засилват мозъчната активност може да ни помогнат да бъдем по-готови да се справим с всякакви задачи, които ни пречат и да побеждаваме скуката и умората при рутината (особено около онзи следобед, 15:00 часа, нали?), Обясни диетологът Джо Левин по BBC Good Food. “Като сертифициран здравен треньор работя с клиенти за повишаване на техните енергийни нива и психическа острота през деня, за да постигнат отлични резултати в ежедневните си работни задачи и да насърчават за по-пълноценен и здравословен начин на живот. Чувството, че сте уморени и не можете да се съсредоточите, може да бъде изтощаващо и затова е важно да опитате и да се активизирате, когато забележите спад в енергийните си нива. Ако това се случи, поемането на няколко дълбоки вдишвания и издишвания може да помогнат, тъй като винаги ми помага да се чувствам освежен и презареден. Ако това не ви се струва привлекателно, потърсете подходящите храни, които са пълни с ключови хранителни вещества, за да задвижвате мозъчната сила.” Ето 6 хранителни вещества, които повишават силата на мозъка.

 

1. Колаген

Колагенът, може да помогне за увеличаване на силата на мозъка, казва Шейрън Браун, основател на Bonafide Provision & Certified GAPS Practitioner. „Колагенът съдържа две важни аминокиселини, пролин и глицин, които помагат да се излекува лигавицата на стомашно-чревния тракт, да се попълнят полезните бактерии и от своя страна да се възползват други части на тялото, като мозъка. Микробиома на чревните бактерии, много от които полезни и живеещи в човешките черва “, обяснява тя. Вземете под формата на бульон или закупете добавка. Имайте предвид, че добавки с колагенови пептиди са максимално усвоими!

 

2. Витамин В6

„Изследванията показват, че консумацията на някои витамини от групата на B, като В5, В6, В7 и В12 може да помогне за предотвратяване на когнитивния спад“, съветва изпълнителният директор на Freeland Foods и Go Raw и основателят Робърт Фрийланд. Той препоръчва да се ядат семена. Д-р Лиза Аше, медицински директор в медицинската група BeWell препоръчва тиквени семки и ядки.

 
3. Сложни въглехидрати

Сложните въглехидрати, намиращи се в пълнозърнести храни, например, могат да увеличат силата на мозъка и изчистят мъглата в ума ни, съветва Кери Ганс, MS, RD, CDN и говорител на America's Better Sandwich. „Ключовото обаче е да изберете въглехидрати, които осигуряват много фибри, заедно с малко протеини и здравословни мазнини. Моите клиенти винаги са обичали една филия 100% пълнозърнест пшеничен хляб с фъстъчено масло, няколко филийки с банан и капка мед “, препоръчва Ганс за рецепта.


4. Глюкоза

Не се вълнувайте твърде много! Това не означава, че трябва да ядете килограми захар всеки ден! Глюкозата, умерено и от здравословни, естествени източници, може да повиши концентрацията, казва Ганс. "Мозъкът ви се нуждае от глюкоза, която идва от въглехидрати, за да функционира правилно; без нея може да ви е трудно да се концентрирате. Предлагам на клиентите ми да ядат добре балансирана закуска, състояща се от 100% пълнозърнести храни, протеини и здравословни мазнини, за да започнат деня си на правилния път “, казва тя.

 

5.Фибри
"Въглехидратите с малко или почти никакви фибри, като бял хляб, ни осигуряват бърза енергия под формата на глюкоза, но това може да доведе до срив в енергията", казва Ганс. „За да поддържаме кръвната си захар и да предотвратим да се чувстваме мудни, най-добре е да изберете храни с високо съдържание на фибри“, казва тя. Такива продукти включват пълнозърнести храни, боб и бобови растения, семена от чиа и пресни плодове и зеленчуци, като ябълки, броколи и киви.

 

6. L-Theanine (Л- Тианин)

Саймън Ченг, експерт по чай и основател / изпълнителен директор на Pique Tea казва: „няма хранителни вещества, по-добри за подобряване на здравето на мозъка от L-Theanine, който е най-богатата аминокиселина сред всички аминокиселини, които се съдържат в чая. L-Theanine засилва мозъчните алфа вълни на мозъка и когато мозъкът генерира алфа вълни, ние чувстваме бдителност без тревожност, спокойствие без сънливост, креативност без разсейване и фокусиране.” 

 

Надяваме се, че статията ще ви е полезна и интересна!

 

Поздрави,

 

Екипът на Swedish Nutra Bulgaria

Защо са важни витамините за спортуващи? Кои са необходимите витамини за спорт?

Добавката Мега Спорт на Swedish Nutra, съдържа всички необходими витамини, минерали и амино киселини. За разлика от други спортни добавки, продукта съдържа зелена смес от зелени храни който също са много важни за прием при спорт. Разгледайте ги:

прочети още

Ето как колагенът може да засили Вашата тренировка

Независимо дали сте триатлет, фитнес или йоги, колагенът е идеалният протеин за възстановяване, който помага за изграждането и възстановяването на мускулите, сухожилията и хрущялите, които са подложени на стрес по време на тренировка. Колагенът е ключов компонент за структурна подкрепа в нашето тяло; тя включва 90% от нашата съединителна тъкан - това включва нашите стави, връзки, сухожилия и фасция. Комбинацията от висока бионаличност на колагена с високото си съдържание на аминокиселини прави оптималното хранене след упражнения, което бързо се абсорбира и може бързо да работи за възстановяване на тялото и възстановяване на протеини, разрушени по време на тренировка.

прочети още

Какъв колаген да пия? Телешки или рибен? Каква е разликата?

Телешкият колаген е продукт от колаген тип 1 и 3, произхождащ от краве кожи и кости. Обикновено се използва за подобряване на здравето на червата и ставите. Морският (рибен) колаген се произвежда от рибена кожа и люспи, съдържа предимно колаген тип 1 (който представлява 70% от общия колаген в тялото ни). Морският колаген има висока бионаличност, устойчиво се произвежда и в клиничните проучвания е доказано, че спомага за намаляване на дълбочината на бръчките и увеличава нивата на влага в кожата.

прочети още

Защо е благоприятно да се приема Хиалуронова Киселина?

Хиалуроновата киселина, известна още като хиалуронан, е прозрачна, лепкава субстанция, която естествено се произвежда от тялото ви. Най-големите количества се намират в кожата, съединителната тъкан и очите.

прочети още

Какво е биотин? Защо се приема витамин Б7? За какво помага биотин (витамин Б7)?

Човешкото тяло не може да синтезира биотин. Колаген 10,000 мг на Swedish Nutra съдържа 5000 мг биотин (витамин Б7) което е напълно достатъчно за организма. В комбинация с 10,000 мг Колаген и 50 мг Хиалуронова киселина действа много по-бързо и възстановява косата, кожата и ноктите.

прочети още

Избор на колаген за стави! Кой е правилният избор?

За качествен продукт са важни две неща. Страна на произход! Състав на продукта!

прочети още

Подарък маска за очи с колаген и златна есенция!

С всяка поръчка подарък маска за очи с колаген и златна есенция. Количествата са ограничени! Вземи сега своя подарък, трябва само да направиш своята поръчка.

прочети още

Swedish Nutra вече и в Сила БГ

Продуктите на Swedish Nutra са вече част от асортимента на Сила БГ. Колагените с хиалуронова киселина (10,000мг и 5,000мг), както и Комплекса за стави с колаген и всички шведски висококачествени витамини, може да откриете в сайта www.silabg.com

прочети още

5 Знаменитости, които обичат колагена

Всички искаме да знаем тайните на любимите ни знаменитости, нали? Е, късмет за вас, много знаменитости се кълнат в анти-стареещите ползи от колагена.

прочети още

Колагенови Пептиди: любимата хранителна добавка на звездите от червеният килим

Суперзвездите като Дрю Баримор, Лейди Гага и сестрите Кардашън се кълнат в тези богати на хранителни вещества напитки.

прочети още

Дали течните витамини се абсорбират по-добре от капсулите?

Изглежда логично, че тялото ви може да абсорбира витамините по-добре в течност, отколкото в хапче. Течните витамини са лесни за взимане, въпреки че могат да оставят лекарствен вкус в устата. Някои хора описват витамините под формата на хапчета като „конски хапчета”, защото те са големи и трудни за преглъщане, но това не е единствената причина, поради която може да искате да вземете течен витамин вместо витаминна добавка под формата на хапче.

прочети още

Д-р Стефани Уилямс: пийте течен колаген

"Една добра колагенова добавка може да стимулира производството на колаген в собствената ви кожа", казва тя. "Естественият колаген е твърде огромна молекула, за да достигне кожата ви непокътната след поглъщане", обяснява тя. - За да бъде погълната от червата, тя трябва да се смели на по-малки единици. Колагеновите добавки съдържат малки колагенови фрагменти - пептиди и аминокиселини - които лесно се абсорбират от тънките черва и се разпределят в тялото през кръвния поток, където остават до 14 дни.

прочети още

Комплекс за стави: препоръчан колаген при болки в ставите

През последните години използването на хранителни добавки за болки в ставите се е увеличило значително. Много хора предпочитат да приемат "естествен" продукт за дискомфорт, вместо да разчитат на рецептурни лекарства или да не приемат нищо. Какво трябва да знаете за Swedish Nutra комплекс за стави и как глюкозаминът в тази добавка се различава от другите форми на глюкозамин?

прочети още

Худа: Започнах да пия колаген и съм обсебена от това как се е променила кожата ми

“Досега пия течен колаген на Swedish Nutra от около 12 месеца и забелязах огромен ефект върху кожата и тялото ми; това е доста невероятно. Колагенът е естествено срещащ се протеин в тялото ви, но с напредване на възрастта тялото ви произвежда все по-малко, което води до бръчки, увиснала кожа и болки в ставите - не е идеално”!

прочети още

Топ 5 ползи от прием на течен колаген! Научи повече сега.

Чували сте го от здравни експерти, гурута на красотата и може би дори най-добрия ви приятел. Колагенът е новата дума на устните на всички и сега може да се намери в почти всичко - от кремове и козметика, до прахове и хапчета. Истината е, че това може да е един случай, когато свръх действително е оправдано. Като най-обилен протеин в тялото, колагенът се среща в мускулите, кожата, кръвта, костите, хрущялите и връзките.

прочети още