Топ 6 ползи от приема на колагенови добавки

Топ 6 ползи от приема на колагенови добавки
15 април 2020

Колагенът е най-изобилният протеин в тялото ви.

Той е основният компонент на съединителните тъкани, които изграждат няколко части на тялото, включително сухожилия, връзки, кожа и мускули.

Колагенът има много важни функции, включително осигуряване на структура на кожата и укрепване на костите ви.

През последните години добавките с колаген стават популярни. Повечето са хидролизирани, което означава, че колагенът е разграден, което ви улеснява да го абсорбирате.

Има и няколко храни, които можете да ядете, за да увеличите приема на колаген, включително свинска кожа и костен бульон.

Консумацията на колаген може да има различни ползи за здравето, от облекчаване на болките в ставите до подобряване на здравето на кожата.

Тази статия ще разгледа 6 подкрепени от науката ползи за здравето от приема на колаген.

 


1. Може да подобри здравето на кожата

Колагенът е основен компонент на кожата ви.

Той играе роля за укрепване на кожата, плюс това може да е от полза за еластичността и хидратацията. С напредване на възрастта тялото ви произвежда по-малко колаген, което води до суха кожа и образуване на бръчки.

Въпреки това, няколко проучвания показват, че колагеновите пептиди или добавки, съдържащи колаген, могат да помогнат да се забави стареенето на кожата ви, като се намалят бръчките и сухотата.

В едно проучване жените, които в продължение на 8 седмици са приемали добавка, съдържаща 2,5–5 грама колаген, са имали по-малка сухота на кожата и значително повишаване на еластичността на кожата в сравнение с тези, които не са приемали добавката.

Друго проучване установява, че жените, които пият напитка, смесена с добавка на колаген ежедневно в продължение на 12 седмици, имат повишена хидратация на кожата и значително намаляване на дълбочината на бръчките в сравнение с контролна група.

Ефектите за намаляване на бръчките на колагеновите добавки се приписват на способността им да стимулират тялото ви да произвежда самостоятелно колаген.

Освен това, приемът на колагенови добавки може да насърчи производството на други протеини, които спомагат за структурирането на кожата ви, включително еластин и фибрилин.

Има и много анекдотични твърдения, че добавките с колаген помагат за предотвратяване на акне и други кожни състояния, но те не са подкрепени от научни доказателства.

 

Резюме

Приемът на добавки, които съдържат колаген, може да помогне за забавяне на стареенето на кожата ви.

 

 

2. Помага за облекчаване на болките в ставите

Колагенът помага да поддържате целостта на вашия хрущял, който е тъкан, подобна на каучук, която защитава ставите ви.

Тъй като количеството на колаген в тялото ви намалява с остаряването, рискът от развитие на дегенеративни ставни заболявания като остеоартрит се увеличава.

Някои проучвания показват, че приемът на колагенови добавки може да помогне за подобряване на симптомите на остеоартрит и като цяло да намали болките в ставите.

В едно проучване 73 спортисти, които консумирали 10 грама колаген дневно в продължение на 24 седмици, изпитват значително намаляване на болките в ставите по време на ходене и в покой, в сравнение с група, която не го приема.

В друго проучване възрастните приемат 2 грама колаген дневно в продължение на 70 дни. Тези, които са приемали колаген, са имали значително намаляване на болките в ставите и са били по-способни да се занимават с физическа активност от тези, които не са го приемали.

Изследователите са теоретизирали, че допълнителният колаген може да се натрупа в хрущяла и да стимулира тъканите ви да правят колаген.

Те предполагат, че това може да доведе до по-слабо възпаление, по-добра поддръжка на ставите ви и намалена болка.

Ако искате да опитате да приемате колагенова добавка за потенциалните й болкоуспокояващи ефекти, проучванията предлагат да започнете с дневна доза от 8–12 грама.

 

Резюме

Приемът на колагенови добавки доказано намалява възпалението и стимулира синтеза на колаген в организма. Това може да помогне за насърчаване на облекчаване на болката сред хора със ставни заболявания като остеоартрит.

 

 

3. Може да предотврати загуба на плътността на костите

Костите ви са предимно от колаген, което им придава структура и помага да ги поддържате здрави.

Както колагенът в тялото ви се влошава с напредване на възрастта, това се случва и с костната маса. Това може да доведе до състояния като остеопороза, която се характеризира с ниска костна плътност и е свързана с по-висок риск от костни фрактури.

Проучванията показват, че приемът на колагенни добавки може да има определени ефекти в организма, които помагат да се инхибира разрушаването на костите, което води до остеопороза.

В едно проучване жените приемали или добавка с калций, комбинирана с 5 грама колаген, или добавка с калций и без колаген дневно в продължение на 12 месеца.

В края на изследването жените, приемащи добавка с калций и колаген, имат значително по-ниски нива на протеини в кръвта, които насърчават разграждането на костите, отколкото тези, приемащи само калция.

Друго проучване открива подобни резултати при 66 жени, които приемат 5 грама колаген дневно в продължение на 12 месеца.

Жените, приемали колаген, показват увеличение до 7% в тяхната костна минерална плътност (BMD), в сравнение с жени, които не консумират колаген.

BMD е мярка за плътността на минералите, като калций, в костите ви. Ниският BMD е свързан със слаби кости и развитието на остеопороза.

Тези резултати са обещаващи, но са необходими повече изследвания върху хора, преди да може да се потвърди ролята на колагеновите добавки за здравето на костите.

 

Резюме

Консумацията на колагенни добавки може да помогне за намаляване на риска от костни заболявания като остеопороза. Те имат потенциала да помогнат за увеличаване на BMD и по-ниски нива на протеини в кръвта, които стимулират разпадането на костите.

 

 

4. Може да повиши мускулната маса

Между 1–10% от мускулната тъкан се състои от колаген. Този протеин е необходим, за да поддържате мускулите си силни и да функционират правилно.

Проучванията сочат, че добавките с колаген помагат за повишаване на мускулната маса при хора със саркопения, загубата на мускулна маса, което се случва с възрастта.

В едно проучване 27 слаби мъже са приемали 15 грама колаген, докато са участвали в програма за упражнения всеки ден в продължение на 12 седмици. В сравнение с мъжете, които спортуват, но не приемат колаген, те придобиха значително повече мускулна маса и сила.

Изследователите предполагат, че приемът на колаген може да насърчи синтеза на мускулни протеини като креатин, както и да стимулира растежа на мускулите след упражнения.

Необходими са още изследвания, за да се проучи потенциалът на колаген за увеличаване на мускулната маса.

 

Резюме

Изследванията показват, че консумирането на добавки с колаген увеличава растежа и силата на мускулите при хора с възрастова загуба на мускулна маса.

 

 

5. Насърчава здравето на сърцето

Изследователите са теоретизирали, че приемът на колагенни добавки може да помогне за намаляване на риска от сърдечни състояния.

Колагенът осигурява структура на артериите ви, които са кръвоносните съдове, които пренасят кръв от сърцето ви към останалата част от тялото. Без достатъчно колаген артериите могат да станат слаби и чупливи.

Това може да доведе до атеросклероза, заболяване, характеризиращо се със стесняване на артериите. Атеросклерозата има потенциал да доведе до инфаркт и инсулт.

В едно проучване 31 здрави възрастни приемат 16 грама колаген дневно в продължение на 6 месеца. В края на краищата те са имали значително намаляване на мерките за скованост на артерията в сравнение с преди да започнат да приемат добавката.

Освен това те повишиха нивата си на „добър“ холестерол в HDL средно с 6%. HDL е важен фактор за риска от сърдечни състояния, включително атеросклероза.

Въпреки това са необходими още проучвания за ролята на колагенните добавки за здравето на сърцето.

 

Резюме

 

Приемът на колагенови добавки може да помогне за намаляване на рисковите фактори, свързани със сърдечни състояния, като атеросклероза.

 

 

6. Други ползи за здравето

Колагеновите добавки могат да имат други ползи за здравето, но те не са проучени задълбочено.

Коса и нокти

Приемът на колаген може да увеличи здравината на ноктите ви, като предотвратява чупливостта. Освен това може да стимулира косата и ноктите ви да растат по-дълго.

 


Здраве на червата

Въпреки че няма научни доказателства в подкрепа на това твърдение, някои здравни лекари насърчават използването на добавки с колаген за лечение на чревна пропускливост или синдром на пропускливи черва.

 


Здраве на мозъка

Нито едно проучване не е проучило ролята на колагенните добавки за здравето на мозъка. Някои хора обаче твърдят, че подобряват настроението и намаляват симптомите на безпокойство.

 


Отслабване

Някои смятат, че приемът на колагенови добавки може да насърчи загуба на тегло и по-бърз метаболизъм. Няма проучвания в подкрепа на тези твърдения.

 

Въпреки че тези потенциални ефекти са обещаващи, са необходими повече изследвания, преди да могат да се направят официални заключения.

 

Резюме

Твърди се, че добавките за колаген насърчават здравето на мозъка, сърцето и червата, както и помагат за контролиране на теглото и поддържане на косата и ноктите здрави. Има обаче оскъдни доказателства в подкрепа на тези ефекти.

4-те най-добри витамини и добавки за суха кожа

В зависимост от причината за вашата суха кожа, могат да се използват различни методи на лечение, включително медикаментозни мехлеми и овлажняващи средства за повишаване на хидратацията на кожата. Освен това, промените в начина на живот, като например пиене на повече вода и прием на определени добавки, могат да подобрят сухотата на кожата.

прочети още

Как да поддържате кожата си стегната

Наред с бръчките и фините линии, увисналата кожа е проблем, свързан с възрастта за умовете на много хора. Тази загуба на дефиниция може да се случи почти навсякъде по тялото, но най-често срещаните области са лицето, шията, корема и ръцете.

прочети още

8-те най-добри добавки за засилване на имунната ви система

Поддържането на имунната ни система през цялата година е от ключово значение за предотвратяване на инфекции и заболявания. Изборът на здравословен начин на живот чрез консумация на питателни храни, достатъчно сън и физически упражнения са най-важните начини за укрепване на имунната ви система. В допълнение, изследванията показват, че допълването с определени витамини, минерали, билки и други вещества може да подобри имунния отговор и потенциално да предпази от болести.

прочети още

Хидролизиран колаген - как помага и на какво въздейства?

Колагенът е протеин, който се намира в организма на всички животни, включително хората. Той представлява съединителна тъкан, като кожа, сухожилия, хрущяли, органи и кости. Когато колагенът се хидролизира, той се разгражда на по-малки, лесни за обработка частици. Тези частици се използват в продукти, предназначени да лекуват всичко - от кожата отвън до болки в ставите отвътре.

прочети още

3-те най-добри добавки против стареене

Стареенето, което може да бъде определено като „свързано с времето влошаване на физиологичните функции, необходими за оцеляване и плодовитост“, е процес, който повечето хора биха искали да забавят. Някои от основните му причини включват натрупани клетъчни увреждания, причинени от реактивни молекули, известни като свободни радикали, и скъсяване на теломерите, които са структурите, разположени в края на хромозомите, които играят важна роля в клетъчното делене.

прочети още

Защо имам увиснала кожа и какво мога да направя за нея?

Влошаването или намаляването на колаген и еластин в дермата са друга причина за увиснала кожа. Въпреки че всеки може да има увиснала кожа, по-вероятно е да се появи при хора с напредване на възрастта. Хората, които са загубили значителни килограми, също са по-податливи. Определени медицински състояния също могат да бъдат причината.

прочети още

Съвети за намаляване на целулита у дома

Целулитът се отнася за текстурни промени в кожата, които се развиват, когато мастните клетки се прокарат през втория слой на кожата, наречен дерма. Целулитът често засяга задните части, бедрата и корема. Повече от 85 процента от жените над 21 години имат целулит, но мъжете рядко го развиват. Целулитът може да се развие независимо от възрастта или теглото, въпреки че става все по-често с увеличаване на възрастта.

прочети още

Защо са важни витамините за спортуващи? Кои са необходимите витамини за спорт?

Добавката Мега Спорт на Swedish Nutra, съдържа всички необходими витамини, минерали и амино киселини. За разлика от други спортни добавки, продукта съдържа зелена смес от зелени храни който също са много важни за прием при спорт. Разгледайте ги:

прочети още

Ето как колагенът може да засили Вашата тренировка

Независимо дали сте триатлет, фитнес или йоги, колагенът е идеалният протеин за възстановяване, който помага за изграждането и възстановяването на мускулите, сухожилията и хрущялите, които са подложени на стрес по време на тренировка. Колагенът е ключов компонент за структурна подкрепа в нашето тяло; тя включва 90% от нашата съединителна тъкан - това включва нашите стави, връзки, сухожилия и фасция. Комбинацията от висока бионаличност на колагена с високото си съдържание на аминокиселини прави оптималното хранене след упражнения, което бързо се абсорбира и може бързо да работи за възстановяване на тялото и възстановяване на протеини, разрушени по време на тренировка.

прочети още

Какъв колаген да пия? Телешки или рибен? Каква е разликата?

Телешкият колаген е продукт от колаген тип 1 и 3, произхождащ от краве кожи и кости. Обикновено се използва за подобряване на здравето на червата и ставите. Морският (рибен) колаген се произвежда от рибена кожа и люспи, съдържа предимно колаген тип 1 (който представлява 70% от общия колаген в тялото ни). Морският колаген има висока бионаличност, устойчиво се произвежда и в клиничните проучвания е доказано, че спомага за намаляване на дълбочината на бръчките и увеличава нивата на влага в кожата.

прочети още

Защо е благоприятно да се приема Хиалуронова Киселина?

Хиалуроновата киселина, известна още като хиалуронан, е прозрачна, лепкава субстанция, която естествено се произвежда от тялото ви. Най-големите количества се намират в кожата, съединителната тъкан и очите.

прочети още

Какво е биотин? Защо се приема витамин Б7? За какво помага биотин (витамин Б7)?

Човешкото тяло не може да синтезира биотин. Колаген 10,000 мг на Swedish Nutra съдържа 5000 мг биотин (витамин Б7) което е напълно достатъчно за организма. В комбинация с 10,000 мг Колаген и 50 мг Хиалуронова киселина действа много по-бързо и възстановява косата, кожата и ноктите.

прочети още

Избор на колаген за стави! Кой е правилният избор?

За качествен продукт са важни две неща. Страна на произход! Състав на продукта!

прочети още

Подарък маска за очи с колаген и златна есенция!

С всяка поръчка подарък маска за очи с колаген и златна есенция. Количествата са ограничени! Вземи сега своя подарък, трябва само да направиш своята поръчка.

прочети още

Swedish Nutra вече и в Сила БГ

Продуктите на Swedish Nutra са вече част от асортимента на Сила БГ. Колагените с хиалуронова киселина (10,000мг и 5,000мг), както и Комплекса за стави с колаген и всички шведски висококачествени витамини, може да откриете в сайта www.silabg.com

прочети още

5 Знаменитости, които обичат колагена

Всички искаме да знаем тайните на любимите ни знаменитости, нали? Е, късмет за вас, много знаменитости се кълнат в анти-стареещите ползи от колагена.

прочети още

Колагенови Пептиди: любимата хранителна добавка на звездите от червеният килим

Суперзвездите като Дрю Баримор, Лейди Гага и сестрите Кардашън се кълнат в тези богати на хранителни вещества напитки.

прочети още

Дали течните витамини се абсорбират по-добре от капсулите?

Изглежда логично, че тялото ви може да абсорбира витамините по-добре в течност, отколкото в хапче. Течните витамини са лесни за взимане, въпреки че могат да оставят лекарствен вкус в устата. Някои хора описват витамините под формата на хапчета като „конски хапчета”, защото те са големи и трудни за преглъщане, но това не е единствената причина, поради която може да искате да вземете течен витамин вместо витаминна добавка под формата на хапче.

прочети още

Д-р Стефани Уилямс: пийте течен колаген

"Една добра колагенова добавка може да стимулира производството на колаген в собствената ви кожа", казва тя. "Естественият колаген е твърде огромна молекула, за да достигне кожата ви непокътната след поглъщане", обяснява тя. - За да бъде погълната от червата, тя трябва да се смели на по-малки единици. Колагеновите добавки съдържат малки колагенови фрагменти - пептиди и аминокиселини - които лесно се абсорбират от тънките черва и се разпределят в тялото през кръвния поток, където остават до 14 дни.

прочети още

Комплекс за стави: препоръчан колаген при болки в ставите

През последните години използването на хранителни добавки за болки в ставите се е увеличило значително. Много хора предпочитат да приемат "естествен" продукт за дискомфорт, вместо да разчитат на рецептурни лекарства или да не приемат нищо. Какво трябва да знаете за Swedish Nutra комплекс за стави и как глюкозаминът в тази добавка се различава от другите форми на глюкозамин?

прочети още

Худа: Започнах да пия колаген и съм обсебена от това как се е променила кожата ми

“Досега пия течен колаген на Swedish Nutra от около 12 месеца и забелязах огромен ефект върху кожата и тялото ми; това е доста невероятно. Колагенът е естествено срещащ се протеин в тялото ви, но с напредване на възрастта тялото ви произвежда все по-малко, което води до бръчки, увиснала кожа и болки в ставите - не е идеално”!

прочети още

Топ 5 ползи от прием на течен колаген! Научи повече сега.

Чували сте го от здравни експерти, гурута на красотата и може би дори най-добрия ви приятел. Колагенът е новата дума на устните на всички и сега може да се намери в почти всичко - от кремове и козметика, до прахове и хапчета. Истината е, че това може да е един случай, когато свръх действително е оправдано. Като най-обилен протеин в тялото, колагенът се среща в мускулите, кожата, кръвта, костите, хрущялите и връзките.

прочети още